بازچرخانی و استفاده مجدد از آب و نانو ازن

بازچرخانی آب و استفاده مجدد از آن بوسیله نانو ازن، یکی از اصلی‌ترین کاربردهای پمپ های نانو حباب ساز دانتک است.
با توجه به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین هر روزه روند بارش باران و در حال تغییر است و این امر باعث شده بخش های زیادی از کشور با تنش های آبی شدید و بحران کمبود آب مواجه شود.
در این شرایط نیاز است با استفاده از روش هایی به بازچرخانی و استفاده حداکثری از پساب برپردازیم. در همین راستا یکی از بهترین و موثر ترین روش ها در حذف رنگ، آلودگی، گند زدایی پساب نانو ازن است.
صنعت به عنوان یکی از آسیب پذیر ترین بخش های اقتصاد از بحران کم آبی همراه به دنبال راهی برای دسترسی به منابع آب پایدار و امن بوده است و بازچرخانی آب یکی از بهترین این روش ها است.

بازچرخانی پساب

استفاده از فرآیندهای تصفیه پساب پیشرفته با بکارگیری نانو ازن در مراحل پایانی جهت حذف رنگ و گندزدایی امروزه حتی در تولید آب مصرفی شهری و با هدف آب آشامیدنی در برخی از نقاط دنیا به کار گرفته می شود.
این امر نشان دهنده توسعه این روش ها با توجه به از دست دادن منابع آبی تمیز است.
پساب به طور کلی شامل بخش زیادی از آلودگی هایی است که تقریبا همگی قابل اکسیداسیون هستند. این امر ازن را به عنوان یک اکسیدکننده قوی و بسیار پرکاربری برای تصفیه و بازچرخانی پساب تبدیل کرده است.
این ماده پس از اکسیداسیون به اکسیژن می‌شکند و هیچ محصول جانبی تولید نمی کند و به واسطه سطح اکسیژن بالا موجب افزایش کیفیت آب در انتهای فرآیند می گردد.
این پساب در نهایت می تواند برای کشاورزی و یا استفاده مجدد در فرآیند بکار گرفته شود.

بازچرخانی آب در صنعت کشاورزی

برخی از کاربردهای کشاورزی شامل دامداری ها مصرف آب بسیار زیادی دارند و  در نتیجه آن حجم پساب بسیار زیادی نیز تولید می کنند. برای استفاده از آب بازچرخانی شده این پساب کاربردهای زیادی می تواند وجود داشته باشد.
بخش از این آب می تواند از کود فشرده شده، آب شستشو و یا آب مصرفی در گاوداری بدست آید.
که عموما این آب  دارای باکتری های بسیار زیاد، بو و رنگ است. نانو ازن می تواند برای گندزدایی این آب استفاده شود در حالی که رنگ و بوی آن را از بین خواهد بود.
تصفیه این آب، این امکان را فراهم می کند تا بتوان از آن برای آبیاری در بخش کشاورزی و دیگر فرآیند ها استفاده کرد.

بازچرخانی آب و کاربردهای صنعتی

در بسیاری از صنایع استفاده مجدد از آب برای دسترسی به آب تمیز برای ورودی فرآیند یک امر بسیار ضروری است.
هر چند روش های گوناگونی برای انجام این فرآیند تصفیه وجود دارد، تزریق نانو ازن یکی از کارمد ترین روش ها در بسیاری از موارد است. ازن برای حذف رنگ، گندزدایی و حذف بو بسیار قوی عمل می کند.
ازن در صنایع نساجی، کاغذ سازی، فولاد، نفت و گاز، کشاورزی، صنایع غذایی، دامپروری، فرآیند و شیمی، معدن و بسیاری از صنایع دیگر کاربرد دارد.
بازچرخانی و استفاده مجدد از آب و نانو ازن
شکل 1. ازن زنی در صنعت
اصولا در هر یک از این صنایع بر اساس نوع پساب تولیدی روش های تصفیه و پیش تصفیه خاصی در نظر گرفته می شود و پس از حذف ذرات معلق می توان ازن زنی را انجام داد.
در برخی از این صنایع با توجه به کیفیت و نوع پساب خروجی می توان بدون پیش تصفیه و مستقیما با استفاده از فرآیند ازن زنی عمده مراحل تصفیه انجام می شود.
در مواردی که نیاز به آب بسیار تمیز باشد از RO و یا سیستم اسمز معکوس نیز استفاده می شود.
بازچرخانی و استفاده مجدد از آب و نانو ازن
شکل 2. تصفیه با استفاده از سیستم RO

حذف بو و تصفیه پساب

استفاده از ازن به منظور حذف بو در بسیاری از نقاط دنیا در مقیاس صنعتی و به صورت تجاری رایج است. شاید یکی از پرکاربرد ترین مصارف ازن به منظور حذف بو در دنیا باشد.
این گاز برای حذف بو از هوا در مواردی که سیگار و یا حیوان خانگی یا رطوبت موجود باشد بسیار کارامد است. هر چند این موارد حذف بو از گاز به شمار می آید، اما ازن برای حذف بو از پساب نیز با عملکردی مشابه می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
بوی نامطلوبی که در فرآیند تصفیه پساب و یا فرآیندهای بعدی آن ایجاد  میشود می تواند با استفاده از ازن کم و یا به طور کلی حذف شود.
این اتفاق به چندین روش ممکن می تواند رخ دهد، در ابتدایی روش میتوان هوای بر روی مخازن تصفیه را جمع آوری و ازن زنی بر روی انجام داد. در یک روش دیگه می توان در کنار تزریق هوا به منظور هوادهی در حوضچه های هوادهی، ازن نیز تزریق کرد.
با توجه به اینکه هوا انحلال پذیری بسیار کمی در آب دارد، ازن می توان هم بخش زیادی از اکسیژن مخزن هوادهی را تامین کند و هم هنگامی که از سطح خارج می شود، با هوای خروجی واکنش داده و بو را به حداقل رساند.
در پساب های شهری و تصفیه خانه های موجود در اطراف شهرها، یکی از اصلی ترین دغدغه ها حذف بود از این سیستم می باشد. این امر با توجه به بزرگتر شدن شهرها و نزدیک شدن آن ها به تصفیه خانه ها به معضل پیچیده ای تبدیل شده است.

پروژه‌های دانتک:

آب باران و استفاده مجدد از آن

استحصال آب بارندگی و استفاده مجدد از آن در بسیاری از نقاط دنیا که با بارش های متوسط خوبی همراه هستند امروزه در حال گسترش است. در این روش آب از پشت بام ها جمع آوری می شود و در مخازن بسیار بزرگی ذخیره می گردد.
اگر بر روی این آب تصفیه ای انجام نشود میی تواند به مرور زمان آلوده شود. ازن یکی از روش هایی است که می تواند به منظور گند زدایی و تبدیل این آب به یک آب تمیز استفاده شود. این آب می تواند به عنوان آب غیر آشامیدنی و یا حتی آشامیدنی مورد استفاده قرار گیرد.

نانو ازن و تزریق با راندمان بالا

در تمامی موارد بالا نیاز به تزریق ازن با راندمان بالا برای صنایع وجود دارد. هر چه این راندمان بالا تر باشد می توان با میزان ازن کمتر و به با صرفه اقتصادی بهتری از این گندزدا و اکسیدکننده قوی استفاده کرد.
دانتک با استفاده از پمپ های میکرو نانو حباب ساز میتواند ازن را با غلظت بسیار بالا و راندمان بیش از 90 درصد درون پساب تزریق کند.
در این نوع از پمپ ها گاز ازن به درون سیال مکش شده و درون سیال به صورت محلول تزریق می شود. این پمپ ها با تولید میکرو نانو حباب نسبت سطح به حجم را افزایش داده و نرخ انتقال گاز به سیال را افزایش می دهند.
برای اطلاعات بیشتر در این باره به این صفحه مراجعه کنید. به منظور مشاهده عملکرد و حباب تولید توسط این پمپ به اینجا مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت دانتک است

به بالای صفحه بردن