دانتک و شناورسازی با استفاده از میکرو-نانو حباب DAF

هنگامی که میلیاردها میلیارد حباب به کوچکی میکرو و نانو هر آن چه هست را شناور می‌کنند

در تصفیه پساب‌های صنعتی، به منظور شناورسازی ذرات معلق موجود در سیال، حذف چربی و روغن، از سیستم‌های شناورسازی با هوای محلول و یا سیستم‌های DAF استفاده می‌گردد. در سیستم‌های مرسوم DAF، حباب‌های هوا توسط مکانیزمی چند مرحله‌ای تولید می‌گردد و وارد مخزن شناورسازی شده و ذرات معلق  و چربی‌ها را بر روی سطح آب شناور می‌کند.
تولید حباب در سیستم‌های مرسوم شناورسازی با استفاده از تجهیزات متعددی نظیر پمپ ریسیرکولاسیون، کمپرسور هوا، مخزن تحت فشار، میکسر استاتیک، مخزن انحلال هوا و شیر فشارشکن انجام می‌گیرد.
بر خلاف سیستم‌های سنتی، در نسل جدید سیستم‌های DAF با استفاده از پمپ ورتکس دو فازی می‌توان عملیات هوادهی و سیرکولاسیون آب و در نهایت تولید حباب را بدون نیاز به کمپرسور و پمپ ریسیرکولاسیون و تجهیزات جانبی دیگر انجام داد.
در واقع با استفاده از این پمپ ورتکس دو فازی بدون نیاز به کمپرسور، میکسر استاتیک، مخزن تحت فشار اشباع،  اجکتور، شیر اطمینان می‌توان حباب‌های ریز با تراکم بسیار بالایی تولید نمود و بر این اساس از نظر میزان تجهیزات و صرفه اقتصادی نسبت به سامانه‌های شناورسازی مرسوم بسیار مقرون به صرفه است.
علاوه بر این حباب‌های تولید شده توسط این پمپ در اندازه میکرومتر و نانومتر می‌باشند و توانایی بسیار خوبی در شناورسازی ذرات معلق، چه بسا در ابعاد بسیار کوچک دارند.

شناورسازی

از ویژگی‌های میکرو-نانو حباب‌ها افزایش نسبت سطح به حجم آن‌ها است؛ این پدیده منجر به برخورد بیشتر با ذرات موجود در محلول و در نتیجه شناورسازی و حذف میزان بیشتری از ذرات موجود، نسبت به سیستم‌های حباب ساز معمولی می‌شود.
افزایش نرخ برخورد منجر به تشکیل توده‌های بزرگ و با حداقل نیاز به استفاده از منعقدکننده‌ها و موادشیمیایی (کواگولانت و فلوکولانت) می‌شود. بازده حذف چربی در حالت امولسیون با استفاده از نانو‌حباب‌ها بسیار بیشتر از حباب‌های معمولی است.
سرعت کم بالا آمدن حباب برای رسیدن بر روی سطح آب از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر میکرو-نانوحباب‌ها است که آن‌ها را از حباب‌های معمول متمایز می‌کند. در این شرایط حباب فرصت بیشتری برای حمل ذرات به روی سطح آب داشته، همچنین نانوحباب‌ها به دلیل حرکت براونی در داخل آب خاصیت دیفیوژن بالایی خواهند داشت.
این پدیده منجر به برخورد بیشتر حباب‌ها با ذرات شده و در نتیجه میزان بیشتری از ذرات در آب بر روی سطح نسبت به حباب‌های معمولی آورده می‌شوند.
DAF
سیستم های DAF مدرن

مزایای استفاده از پمپ ورتکس دوفازی برای شناورسازی ذرات

_ کاهش استفاده از مواد شیمیایی برای لخته سازی
_ تولید حباب‌های در مقیاس میکرونانو بلافاصله پس از روشن نمودن پمپ ورتکس دوفازی در مقایسه با سامانه‌های DAF معمول
_ بهبود پارامترهای BOD، cod، TSS، حذف روغن، گریس و رنگ آب نسبت به سیستم‌های DAF معمول
_ اشغال نمودن فضای کاری کم
_ حداقل نیاز به تعمیر و نگهداری
_ مصرف انرژی کم
جداسازی چربی از پساب صنعتی توسط نانو حباب‌ها
سیستمهای نوین DAF_ پمپ ورتکس دوفازی دانتک

پروژه‌های DAF دانتک:

ویدیو‌های DAF دانتک:

کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت دانتک است

به بالای صفحه بردن